#20BrandOpportunities – Οι 20 Μεγαλύτερες Προκλήσεις & Ευκαιρίες για τα Brands.
Για χρόνια, όταν θέλαμε να βρούμε κάτι online, η απάντηση ήταν μία: Google it.
Όμως τα πράγματα και σε αυτό αλλάζουν.
Και η αλλαγή αυτή δεν αφορά μόνο το εργαλείο αναζήτησης, αλλά ολόκληρη τη νοοτροπία των χρηστών, ειδικά της Gen Z και της Gen Alpha.
Τα social media δεν είναι πια απλώς για scrolling ή για λίγο stalking.
Έχουν αρχίσει να κλέβουν τον θρόνο από την -κάποτε- πανίσχυρη Google, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο που ανακαλύπτουμε όχι μόνο πληροφορίες αλλά κυρίως brands και προϊόντα.
Η “αντικειμενικότητα” της Google δεν είναι αρκετή
Η αυθεντικότητα είναι το νέο ranking
Ο τρόπος αναζήτησης έχει αλλάξει. Ειδικά στις νεότερες γενιές.
Μια 20χρονη που θέλει να βρει την καλύτερη ενυδατική δεν ψάχνει στη Google.
Γράφει “best moisturizers for dry skin” στο TikTok και βλέπει real–time reviews από creators ή ανοίγει το YouTube για συγκριτικά βίντεο από influencers.
Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες κατηγορίες. Ένας νεαρός χρήστης που ψάχνει gaming laptop δύσκολα εμπιστεύεται τα πρώτα αποτελέσματα στη Google.
Ξέρει ότι είναι sponsored ή SEO-optimized. Προτιμά να ρωτήσει στο Reddit ή να διαβάσει εμπειρίες άλλων.
Σήμερα, η αυθεντικότητα μετράει περισσότερο από την κατάταξη.
Και η γενικότερη τάση αμφισβήτησης έχει αλλάξει τον τρόπο που ειδικά οι νεότερες γενιές ανακαλύπτουν πράγματα online: βασιζόμενοι στην εμπειρία, την άποψη και την κοινότητα και όχι απλώς στην πληροφορία.
Και το AI;
Το AI αλλάζει τα πάντα.
Η αναζήτηση πλέον δεν είναι μια λίστα από links, είναι συζήτηση.
- Οι χρήστες στρέφονται σε εργαλεία όπως το ChatGPT, το Claude, το Perplexity για άμεσες, περιεκτικές και πιο «ανθρώπινες» απαντήσεις.
- Οι Gen Z και Gen Alpha, που έχουν μεγαλώσει με conversational interfaces, βλέπουν το AI όχι ως “βοηθό”, αλλά ως νέα default μηχανή αναζήτησης.
- Ακόμα και η Google και η Microsoft προσαρμόζονται: με το Search Generative Experience και το Copilot αντίστοιχα.
Η αναζήτηση δεν είναι πια μια λίστα με links. Είναι διάλογος.
Τι σημαίνει αυτό για τα brands;
Αν τα brands συνεχίζουν να επενδύουν μόνο στο Google SEO, ίσως ήδη να χάνoυν στο παιχνίδι της ανακάλυψης.
Το κοινό δεν αρκείται στα keywords. Θέλει:
- Εμπειρίες
- Αυθεντικότητα
- Ανθρώπινη φωνή
Τα brands χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουν τι σημαίνει το «να σε βρίσκουν»:
- SEO δεν σημαίνει μόνο Google .Το περιεχόμενο πρέπει να είναι βελτιστοποιημένο για TikTok, Instagram, YouTube
- Η αυθεντικότητα είναι το κλειδί .Οι χρήστες εμπιστεύονται real-time συζητήσεις, UGC, video reviews, όχι τις παραδοσιακές διαφημίσεις
- Τα social δεν είναι απλώς διασκέδαση. Είναι εργαλείο αναζήτησης. Σε πολλές κατηγορίες, το social discovery είναι ήδη το νέο SEO